2011. február 11., péntek

Kozmetikum házilag

Sziasztok!

Az utóbbi pár hétben nem vásároltam ruhát, de igazából már a tavaszi kollekciókra várok. Vagyis  hátha fogyok addig és a jóidőben, már 1 számmal kisebb ruha kell :)

Mostanában teljesen rákattantam a sminkekre, és a kozmetikai dolgokra.
Az Obiból sikerült venem egy szerszámos ládát (ami sminkes táska lett, mert végülis ugyan olyan) és találtam rózsaszínben, ami hatalmas örörm volt.
Eddig a sminkeket egy kis fémbőröndben tartottam, de kinőttem.
Nagy kedvenceim: MAC termékek, Avon sminkel közül is sok jó van, Essence, Artdeco, Max Factor, L'oreal,stb.

Rákaptam mostanság a házi arc-és testpakolásokra, illetve házilag készítek testradírt is.
Kedvenceim:
- Banános arcpakolás száraz bőrre:
    A bőrödet először mosd meg egyszerű szappanos vízzel, majd egy forró vízzel átitatott nedves törölközőt tegyél rá egy percre (azért a forró alatt nem égetőt értünk!). Amikor legetted, kicsit nyomkodd meg a törölközővel az arcodat. Ettől kinyílnak a bőr pórusai, jobban felszívják a hatóanyagokat. Törj össze egy fél banánt egy teáskanálnyi mézzel és annyi tejszínnel, amennyit felvesz ahhoz, hogy krémszerű masszát kapj. A szemed környékét szabadon hagyva kend fel az arcodra a banános krémet, majd hagyd a bőrödön úgy 20 percit, végül mosd le. A maradékot  bátran megeheted, ha van! A banánban vízmegkötő cukormolekulák vannak, a tejszín pótolja a bőrből hiányzó zsírokat, bársonyossá varázsolja azt, a méz pedig simává és bársonyossá teszi a bőrt protein tartalmának köszönhetően.
- Tág pórusokra:
   Két evőkanál túrót keverjünk össze frissen facsart citromlével, mely keverék enyhén hámlasztó hatású, a túró hidratál, serkenti a vérkeringést, a citrom összehúzza a pórusokat. A keverékhez mézet adva a hatás fokozható.

- Fáradt, fakó bőrre:
Főzz meg egy krumplit a héjában, majd még melegen törd össze annyi szobahőmérsékletű tejföllel és egy tojássárgájával és hogy krém állagú legyen. (A tejföl ne hűtse ki a krumplit!) Kend az arcodra a szemek kihagyásával, s azért, hogy meleg maradjon a pakolás, fedd le az arcod egy törölközővel. Körülbelül a kihűlésig, 20 percig hagyd az arcodon. Mosd le bő vízzel.

Házi arc- és testradírok:

 - Olívaolajos-cukros radír:
       Olívaolajat cukorral összekeverjük és már kész is. Viszont én ezt jobban szeretem a lábamon használni, mert elég durvára sikerül mindig. Persze, ha kevesebb cukrot teszünk bele, úgy lehet ezen változtatni.

- Narancsos-cukros radír:
    Kb. 2 narancsot kifacsarunk. Bele a cukrot (és maga a gyömölcshús is mehet bele). Ezt viszont minél hamarabb használjuk fel , mert a cukor megolvad benne!!! Nekem az arcom nagyon jó lett töle. A maradák narancslével átmostam, és a végén leöblítettem tiszta langyos vízzel.

- Diós-joghurtos radír:
   Egy kevés darált diót teszek kb. 1-2 teáskanál natúr joghurtba. Majd leradírozom magam, alaposan leöblítem.

Nagyon sok variáció van. Sokan esküsznek a kávézaccra is. Én nem próbáltam még ki, de nem szimpatikus túlzottan :)
Szeretem a kamillát is. Sokszor a meleg kamillagőz fölé teszem a fejem, magarmra teszek egy törölközőt. Ez nem csak a légutaknak jó megfázás esetén, de a bőrnek is. Viszont ne legyen tűzforró.

Nektek van a  házi szépségtrükkök közül valami kedvenc? Ki-mit használ?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése